Běh nebo chůze? Co je efektivnější při hubnutí?

Volba mezi chůzi nebo během při hubnutí musí být učiněna s určitou opatrností.

Pokud jste právě “nováček” který se snaží rozhodnout jestli se věnovat chůzi nebo běhu, pak bych doporučoval začít s procházkami. Tato forma cvičení má několik výhod pro zdraví a hubnutí.Výhody procházky:
1) nízký dopad sport (snadno na své klouby)
2) výrazně zlepšuje kardiovaskulární zdraví
3) Zvyšuje odolnost
4) zvyšuje metabolismus, vyšší metabolismus = více kalorií spálených při odpočinku
5) Vytvoření svalů
6) Každý může jít
7) Je zdarma!

Takže jak vidíte, chůze má své jednoznačné výhody. Nicméně, je zde jedna důležitá otázka, které musíte zvážit. Jste právě začínající na bitvu hubnutí, nebo hledáte pro čerpadla svůj již zavedené cvičení rutiny?

Pokud hledáte závažné změny, a vaše tělo je připraveno pro provoz, můžete mít pocit, že běží, jak zhubnout, je pro vás to pravé.

WAIT! Nejdřív musíte být vědomi toho, jak se bezpečně přechod z jednoho na druhý:

Tipy na Přechod na Běh:
1) Start postupně – pokud jste chůze 5 krát týdně, nahradí 1-2 procházky s běžící rutiny.
2) Pomalu začlenit běh do vašeho procházky. tj. Půjdete-li po dobu 30 minut, začněte chodit a po vaší 5 minut warm-up zkuste po dobu 2 minut, chůze na 5, běh na 3, chůze na 5, běh na 4 atd.
3) Vyhledejte radu k nákupu správné běžecká obuv
4) Stretch, stretch, STRETCH!

Je pravda, že běh je silný forma cvičení, které mohou rychle pomoci štíhlá a čalounění vašeho těla. Stačí vědět, že při zapnutí vaše běžné chůze na běh, že vaše tělo bude cítit. To je důvod, proč je tak důležité být postupné, ale jakmile jste se sídlem rutinní si určitě všimnete změny ve vaší postavy.

Má chůze nebo běh spálit více kalorií?

Ah … To je věk-starou otázku. Pro roky vědecké obce uvedl, že jak vypálit stejný za kilometr. Ale pokud si porovnat množství energie, kterou vyvinula, když sprint vs procházku, jak může být pravda?

No debata byla bojoval a musím říci, že jsem věřit moderní vědy je nového názoru, že běh spaluje více kalorií. Take tento příklad:

Muži:
Běh míle spaluje v průměru 125 kalorií oproti 88 při chůzi.

Ženy:
Běh míle spaluje v průměru 105 kalorií oproti 75 při chůzi.

(FYI: muži vypálili více než ženy, protože váží více.)

Takže tady to máte. Pamatujte, že klíčem k hubnutí se nachází nejen pravidelnou fyzickou aktivitu, ale také se správnou stravou a pozitivní přístup!

One thought on “Běh nebo chůze? Co je efektivnější při hubnutí?

  1. Marian

    Clanek je hezky.Chuze je opravdu ten nejzdravejsi pohyb ktery muzeme vykonavat, je to dane od prirody.Pro opravdovou efektivitu je vhodne zamestnat taky horni polovinu tela. Na to pred par lety vymysleli ve svedskem institutu hole Bungypupmp s vevstavenou suspenzi ktere to s vasi pomoci umeji.Pouzivaji je hodne na severu kde jak je znamo zdravy zivotninstyl je snad prirozenosti.Tento typ treninku je nutno vyzkouset, teprve pak zjistite ze je to velice zabavna forma fitness kardio treninku.Vydaj energie je mnohem vetsi, doporucuji vsem ktery si chteji upevnovat sve zdravi,efektivne se vyzit na cerstvem vzduchu,dobre se citit uzivat si moc endorfinu a hezky vyformovat sve pulky 🙂 bez nutnosti navstevovat fitness cetra a pod.. http://www.bungypump.cz

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *